Sorting Thoughts for webOS™

If you have a HP Palm webOS device, Sorting Thoughts for webOS™ is the ideal app to sort your mobile thoughts. The best thing is, you can backup and sync your mobile thoughts with the desktop version of Sorting Thoughts.

Sorting Thoughts for webOS™ is free and licensed under the GPL v3. For installation search in Palms “App Catalog” or click here.

Sorting Thoughts for webOS in App Catalog

Features

  • Simple recording of your thoughts in textual manner
  • Mark thoughts with different colors
  • Read thoughts in landscape view
  • Send thoughts per mail
  • Password lock
  • Search
  • Sync your thoughts with the desktop version of Sorting Thoughts.
  • Running on webOS 1.4.x, 2.x, 3.x (also on the HP Veer and HP TouchPad)

Hands On Video

Sorting Thoughts for webOS version 1.0.0 hands on video
Hands on video about Sorting Thoughts for webOS Version 1.0.0

Screenshots

Links

Change-Log

Version 1.3.0 (11-Sep-2011)

  • New: Support full screen mode on HP TouchPad

Version 1.2.0 (22-Dec-2010)

Version 1.1.4 (16-Aug-2010)

  • Fixed: mysterious data disappearing defect (see Issue 11) – Sorry!

Version 1.1.3 (15-Jun-2010)

  • New: added French translation (Special thanks to Philippe Pathé)

Version 1.1.2 (09-Jun-2010)

  • New: added Spanish translation (Special thanks to Diego Pafumi)

Version 1.1.1 (05-Jun-2010)

  • Fixed: invisible entries if very much entries (> 60) available (see Issue 7)

Version 1.1.0 (12-May-2010)

  • New: search feature
  • New: sorting options

Version 1.0.1 (14-Apr-2010)

  • Fixed: database update problem
  • Fixed: German instruction link

Version 1.0.0 (30-Mar-2010)

  • New: new color feature, mark thoughts with different colors
  • New: free orientation, read thoughts in landscape view
  • New: some user interface improvements
  • New: added instruction help link
  • Fixed: close app without saving bug

Version 0.9.0 (03-Dec-2009)

  • initial version

(updated: 12-Sep-2011)

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

10 Thoughts to “Sorting Thoughts for webOS™”

  1. Nancy Doherty, Monday, December 14, 2009:

    Hello,
    I’ve been looking for a way to manage and sync lists and information on my Palm Pre and computer. Sorting Thoughts looks quite appealing. I’ll be eager to give it a full try when the desktop app is up and running.
    Thanks and best wishes,
    Nancy D.

  2. Petra, Saturday, April 3, 2010:

    hallo
    musste mein Handy Palm Pre schon ein paarmal zurück setzen, durch das die gespeicherten Einträge gelöscht wurden. Wie und wo kann ich die Daten sichern? Wäre ein tolles app, aber nur nützlich wenn man die Daten sichern kann. Das Palm Pre hat noch öfters Software Probleme,dadurch muss man es wieder mal zurück setzen und dadurch gehen die gespeicherten Daten die man nicht auf dem PC speichern konnte verloren. Bitte um Antwort in Deutsch,kann nicht so gut Englisch.

    mfg Petra

  3. Hendrik Ebel, Sunday, April 4, 2010:

    Hi Petra,
    die Sync-Funktion mit Hilfe der Desktop Version von Sorting Thoughts ist noch in Arbeit und man wird damit dann alle Einträge sichern können.
    Die Desktop Version wird, wenn alles klappt, im Sommer zu einem fairem Preis verfügbar sein. Bis dahin können die Einträge nur einzeln mit der Mail-Funktion auf der Edit-Seite gesichert werden.

    Viele Grüsse
    Hendrik

  4. Michael Bude, Thursday, April 22, 2010:

    Hi Hendrik, ich benutze Sorting Thoughts täglich und warte gespannt auf die Desktop-Version. Das Progi läuft auf meinem Pre stabil! Bleibt es -trotz der Probleme bei Palm- an einer Weiterentwicklung??????

    Viele Grüße

    Michael

  5. Hendrik Ebel, Thursday, April 22, 2010:

    Hi Michael,

    danke für dein Kommentar.
    Keine Angst – nur weil Palm gerade etwas Probleme hat, werde ich die Entwicklung an Sorting Thoughts für webOS nicht einstellen. webOS ist ein super Betriebssystem, das eine Menge Potenzial hat. Ich kann mir nicht vorstellen, dass man webOS einfach so fallen lassen wird. Außerdem habe ich noch einige Features in Planung, die ich selber gerne benutzen will ;-)

    Viele Grüsse
    Hendrik…

  6. Brett Carrier, Sunday, April 25, 2010:

    I love your application. I’d been using Evernote, but while it is useful because it has voice, picture and text notes, the text notes are limited in characters. I would get halfway through my notes and have to split them. Which was a true pain. I can’t wait for your desktop version!

  7. dino, Monday, May 17, 2010:

    hi hendrik,
    wie sieht es denn mit der möglichkeit bilder mit einzufügen aus? steht das in planung?

    grüße
    dino

  8. Hendrik Ebel, Monday, May 17, 2010:

    Hi Dino, danke für die interessante Idee – hatte ich bisher noch nicht in meiner Feature-Planung und werd mal darüber nachdenken, wie man das umsetzen kann. Ich habe deinen Vorschlag auf meiner UserVoice Seite eingetragen und zum Abstimmen freigegeben:

    http://sortingthoughts.uservoice.com/

    Viele Grüsse
    Hendrik…

  9. Michael, Friday, May 21, 2010:

    Wo werden die Inhalte von sorting thoghts gespeichert? Nach einer WebOS doctor Anwendung sind meine – Gott sei Dank – nur wenigen Inhalte verschwunden.
    Schon mal besten Dank für die Hilfestellung!

  10. Hendrik Ebel, Friday, May 21, 2010:

    Hi Michael, die Datenbank von Sorting Thoughts liegt im App Storage Ordner. Bei mir heißt er:

    /.app-storage/file_.media.cryptofs.apps.usr.palm.applications. com.sortingthoughts.palmpre_0/

    Achtung: Der App Storage Ordner ist versteckt, du musst also im Finder oder Explorer dafür sorgen das versteckte Ordner angezeigt werden.

    Viele Grüsse
    Hendrik…

Add your thoughts: